Friday, February 19, 2010

شاخه بيدمشك يا گل سرخ براي الهه مهر

تو با نسيم سحري به دنيا آمدي مولود بهمن ماه! و همراه با شبنم صبحگاهي كه بر گلبرگ هاي لطيف گل هاي باغچه آن خانه قديمي نشست. زهرايت نام نهادند و چه نيكو نامي! و تو شاگرد مكتب زهرا (س) شدي و گام در راهش نهادي. شيرپاك مادر حلالت باد و رزق حلال پدر گواراي وجودت. و شاگرد مكتب رجايي شدي در مدرسه شجاعت و صداقت وعشق و خدمت، هم شاگردي عزيز. روزهاي نوجواني ات به مبارزه اي گذشت كه منجر به پيروزي انقلاب شد در همين ماه مبارك و همه دوران جواني ات به مبارزه با همه آن چه آموخته هاي ما از اسلام ناب محمدي(ص) آن ها را نفي مي كرد، گذشت. مبارزه با تيرگي و ظلم و نفاق و ريا و دروغ و افترا و همه پيرايه هاي سختي كه بر اعتقادات عوام نشسته بود.
و انتخاب:
انتخابت براي هم سفر و شريك راهت تحسين آميز بود. محسن را تنها گزينه مناسب دانستي، نيمه ديگر وجودت را و با هم كامل شديد و بوستان زندگيتان معطر به گل هايي مسما به بهترين نام هاي عالم : محمد و علي و مهدي.
خواب راحت را نپسنديدي آن گاه كه كمي آنسوتر فقيري آبرومند در تمناي رزقي مناسب احوال بود زندگي آرام را نخواستي وقتي آرمان هاي انقلاب را در معرض خطر و نااهلان و نامحرمان را آماده خوشه چيني و مصادره انقلاب يافتي. با احساس مسئوليت همراه شريك زندگيت در سخت ترين عرصه هاي حضور اجتماعي، يعني سياست پاي گذاشتي و به عنوان شهروندي مسئول و آگاه، همه مخاطرات اين حضور را پذيرفتي.
نيكو همسري انتخاب كردي هم شاگردي! محسن تو يك مسلمان واقعي و يك مؤمن واقعي به آرمان هاي انقلاب است. كارنامه عملش موجه ترين و مقبولترين عملكردها را دارد و بهترين امتيازها را كسب كرده است. محسن تو در همه عرصه هايي كه اينك شيفتگان قدرت و حكومت حضور در آن را ارزش مي دانند و براي خود كارنامه سازي و سابقه پردازي مي كنند، پيشگام بوده است و گاه مؤسس نهادهايي كه خود في نفسه ارزشمند بوده و هستند و خود مولد ارزشند مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جهادسازندگي. محسن تو يك دوره نماينده واقعي مردم تهران بوده است و در زماني كه مسئوليت كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي را عهده دار بوده كه ايران عزيز يكي از عزتمندترين دوران را در عرصه بين المللي مي گذراند، همزمان با ابتكار گفتگوي تمدن ها كه رئيس دولت اصلاحات در سازمان ملل ارائه كرد و اين طرح جهاني شد و متأسفانه در داخل هر نه روز يك بحران، مانع از ترويج اين فرهنگ ايراني-اسلامي گرديد.
محسن تو پس از پايان دوره پرافتخار نمايندگي مردم و پس از پايان دوره اصلاحات همچون ديگر همسنگرانش هرگز عافيت طلبي پيشه نكرد و در برابر انحرافات سكوت نكرد. بايدها و نبايدها را در مقاطع مختلف به مسئولين و افكار عمومي و جامعه جوان كشورمان گوشزد كرد، در كسوت يك دانشگاهي و در سمت دبيركل يك حزب سياسي قدرتمند.
و همراهي :
و تو در تمام اين مراحل در كنار او بودي و مشوق و مشاور و همراهش. و آن گاه كه فرداي انتخابات با هجوم به حزب قانوني مان و بارفتاري زشت و ناپسند بازداشتش كردند و روز ديگر رهايش كردند و به فاصله اي اندك مجددا بازداشت شد، زهراي محسن برخاست و ديگر از پاي ننشست و عليه ظلم و جور آن چنان فرياد كشيد و آن چنان خطابه خواند و به گونه اي افشاگري كرد كه در همان آغازين روزهاي دسيسه سازي سناريونويسان مخملين، نقشه هاي پلشت نقش برآب شد و نقاب تزوير از چهره هاي پليد فروافتاد و حقيقت چون خورشيدي درخشان از پس ابرهاي فتنه نيرنگ بازان برون آمد و پس از آن نقش اصلي تو آغاز شد الهه مادر! رسيدگي به امور خانواده هاي زندانيان سياسي. انگار به يك باره همه جلوه هاي مادري در وجود تو متبلور شد. خانه سبزت، خانه اميد ما و پيام هاي مهرآميزت تسلاي دل ما و راهنمايي هاي مدبرانه ات، چراغ راه حقمان شد. و امروز در روز ميلادت اگر همه گل هاي عالم را شاخه شاخه به پايت بريزيم و همه سروده هاي ناب و بديع عالم را با زيباترين واژگان تقديمت كنيم، باز هم قادر به جبران همه آن چه كردي، نخواهيم بود.
و اينك من با بضاعت اندكم در عوض شاخه هاي بيدمشك روز اسپندارمذگان، شاخه گل سرخي را به نيابت از محسنت، محسن ما، يكي از مهربان ترين و قدرشناس ترين همسران وفادار اين دوران سختِ سبز به پيشگاه مهرت پيشكش خواهم كرد.

No comments:

Post a Comment